Postřehy našeho markeťáka rakeťáka z veletrhu a konference RESHOPER 2020

2020 02 12 reshoper
Obsah
  1. Úvod
  2. Co je Reshoper?
  3. Sama konference
  4. Instagram
  5. Přístupy z vyhledávání
  6. Jak řešit vrácené zboží
  7. Porozumění zákazníkům
  8. Konec e-shopů v Čechách?
  9. Minulost nezměníte, budoucnost můžete
  10. Strategické plánování e-shopu
  11. Loajalita zákazníků

Je to tady, naše první letošní účast na konferenci. Na Reshoper vyrazil náš markeťák rakeťák Michal. Ten si pro vás připravil i tento článek, abyste věděli, co všechno se tam stalo, o čem se mluvilo a jaké jsou novinky. A co musíme říct hned na začátku, šlo o konferenci, která stála za návštěvu. Jdeme na to.

Co je Reshoper?

Na začátek pro ty, co Reshoper neznají, jde o kombinaci veletrhu a konference zaměřené především na e-commerce oblast, tedy e-shopy. Veletrh je ideální akcí, kdy během jednoho dne a na jednom místě naleznete firmy, které nabízejí různé produkty a služby, které vám mohou pomoci nebo usnadnit podnikání právě v oblasti e-commerce. Takže pokud už vás nebaví chat, email nebo volání, pak si právě zde můžete s většinou firem promluvit osobně. Což já osobně mám stejně nejraději. Měl jsem dopoledne na to, abych si vše prošel. Veletrh byl otevřený už od 8 hod., takže ideální pro ranní ptáčata, což ale já úplně nejsem 😂 Po registraci jsem se zastavil u Seznamu, jak jinak 😊 a pak kompletně prošel celý veletrh.

Sama konference

Ale teď k tomu, z našeho pohledu, zásadnějšímu a tím je konference. A hned v úvodu musím říct, že pokud někdo myslí své podnikání v rámci e-commerce opravdu vážně, pak se tentokrát svou účastí trefil do černého. Nejen, že získáte inspiraci pro své podnikání, ale zároveň si některé věci můžete hned po konferenci vyzkoušet přímo pro svůj e-shop. A rozhodně se nejedná pouze o řešení pro velké e-shopy, každý si tam najde to své, je to jen na vás. Pojďme se podívat, co bylo tentokrát k vidění a slyšení 😊

Kdybychom měli vybrat jedno téma, které bylo společné pro všechny přednášky, pak to je práce s daty. U e-shopu by se dalo říct, že jde o samozřejmost, ale i mi z praxe víme, že to není zrovna běžná věc.

2020 02 14 reshoper2020 01

Reshoper ve „zkratce“

Instagram

Ano, má smysl i pro e-shopy. Mezi ty největší hráče na českém IG z pohledu e-shopů nepatří jen ty největší e-shopy. Kdo z vás zná třeba @erikafashion? Já ne, ale cca 106 tis. sledujících na Instagramu ano, a to už je slušná základna potenciálních zákazníků. Věřte, že některé e-shopy jsou tam kde jsou, výhradně díky IG.

Pokud to chcete zkusit, pár rad od Kristíny z agentury 6clickz se jistě bude hodit:

  • Pracujte s #, střední cesta s počtem # je 13–15
  • Jaké # používat – inspirujte se u konkurence, influencerů, používejte regionální #, označení toho, co je na fotce a nezapomínejte na TOP 100 #
  • Vytvořte si sady # a z nich následně rychleji sestavíte konkrétní sadu # k vašemu příspěvku
  • Využívejte Stories, jsou nyní největší trend a pomůžou vám se zlepšení engagement rate, který je důležitý proto, aby vás IG vůbec chtěl začít uvádět mezi doporučené příspěvky

Přístupy z vyhledávání

Věděli jste, že velikost ročních organických přístupů pro e-shopy je cca 50 mil. ročně. A že TOP 100 českých e-shopů si vezme 40 % těchto přístupů. Viděli jsme příklady, jak i velké e-shopy můžou rázem přijít i o 30 % organické návštěvnosti. Takže pokud chcete měnit doménu, název nebo e-shopové řešení, berte dopad na organické hledání opravdu vážně. A můžeme jen doporučit řešit všechny rozsáhlejší změny na webu s odborníky na SEO.

Jak řešit vrácené zboží

Máte osobní zkušenost s vrácením zboží e-shopům? A jak jste byli spokojeni? Viděli jsme studii zaměřenou na vrácení zboží a co si z ní odnést:

  • Usnadněte vrácení zboží svým zákazníkům
  • Mějte jasné informace přímo o vrácení samostatně na svém webu nebo je přidejte rovnou k objednávce
  • Informujte své zákazníky, co se během vrácení děje – obdržení žádosti o vrácení, jak dlouho bude trvat vyřízení, že je vše vyřízené a posíláte peníze
  • Dodržujte zákonné lhůty a když je zkrátíte, zákazník se zlobit nebude 😊
  • Poštovné zdarma při vrácení – tady je potřeba si už pohrát s daty a zjistit, jaký dopad v nákladech by to pro vás mělo, třeba zjistíte, že vám pocit říkal něco jiného, než říkají data

Porozumění zákazníkům

Snažíte se porozumět svým zákazníkům, proč nakupují právě u vás, s čím jsou spokojeni a co jim naopak vadí? Selský rozum říká, že to stojí za to. A takový malý průzkum, který vás bude stát „jen čas“, si můžete udělat sami. Stačí, když zabrouzdáte do vašich recenzí na Facebooku, Heurece, Zboží.cz nebo Google Business. Uvidíte, kolik zajímavých informací získáte.

Konec e-shopů v Čechách?

Celá konference se nesla ve velmi příjemném duchu a nastal čas na trochu revolty. Co taky jiného čekat od přednášky s názvem „KONEC E‑SHOPŮ V ČECHÁCH“. Co jsme zjistili:

  • Růžové brýle = e-commerce trh vyrostl od roku 2013 do roku 2018 z 58 mld. na 155 mld., krásný počin
  • Bez růžových brýlí = 50 % tohoto obratu si rozdělí 100 největších e-shopů
  • Čtyři největší „hrozby“ pro české e-shopy se nazývají – Konsolidace, Marketplace (Amazon, AliExpress aj.), New Retail a Cirkulární ekonomika
  • Budujte svůj brand nebo se vám může stát, že budete závislými právě na Marketplace platformách

Co přesně znamenají jednotlivé hrozby pro české e-shopy by bylo na samostatný článek. Ale protože Jenda Perla svou prezentaci nasdílel na SlideShare, doporučujeme si ji stáhnout a projít. Pro ty z vás, kteří svůj e-commerce business myslí vážně, je to za nás nutnost.

Minulost nezměníte, budoucnost můžete

Téměř každý z nás se dívá do minulosti, aby se ponaučil do budoucnosti. Ale vyzkoušeli jste si někdy vytvořit predikci svého businessu právě na základě vašich dat z minulosti? Co můžete zjistit:

  • Jestli máte sezónnost nebo ne
  • Vyplácí se vám bitva na poli PPC reklamy s mnohem větší „váhovou“ kategorií
  • Kolik procent obratu vám generují noví a kolik stávající zákazníci – zde to byla jasná ukázka, jak pocit říká opak, než říkají data
  • Jaké zboží je pro vás „zlaté prase“

To vše vám vaše data můžou prozradit. A ruku na srdce, kdo z vás s tím pravidelně pracuje? A co teprve si podle dat namodelovat, jak vám to půjde následující rok, měsíc po měsíci. Ano, je to možné. Velké díky Milanovi, že napsal o celé případové studii detailní článek, protože na konferenci forma trochu zabila výborný obsah.

2020 02 14 reshoper2020 04
2020 02 14 reshoper2020 03

Strategické plánování e-shopu

Strategie je pro e-shop samozřejmostí, proto ji většina e-shopů řeší a řídí se podle ní. No, platí hlavně první část věty a druhá už je trochu na vodě. Ale proto jsou podobné přednášky super, vyndáme „hlavu z písku“, utlumíme naše ego a opět se můžeme posunout dál. Stačilo jen naslouchat Honzovi Kvasničkovi, který radil jak na to. Je totiž pořád velká řada e-shopů, která strategii řeší a podělí se o své zkušenosti.

object key results

Tohle jen začátek vašeho vytváření kompletní strategie. Celou prezentaci si můžete opět stáhnout na SlideShare, získáte návod jak na to. Doporučujeme.

Loajalita zákazníků

I my se setkáváme s hlavním pohledem e-shopu směrem k akvizici nových zákazníků. Proto jsme byli rádi za přednášku od „guru“ věrnostních programů Radka Hrachovce. Jaký paradox, že se opět vracíme k základní otázce, práce s daty. Znáte svůj poměr investice na nového zákazníka vs. investice do udržení zákazníka? Co nám uvízlo v hlavě:

  • Dodatečná sleva pro registrované opravdu není věrnostní program
  • Personifikujte – zasílání obecných emailů a sms je už opravdu „pravěk“
  • Zjistěte, kolik vynaložíte na nového zákazníka a kolik na jeho udržení
  • Poznejte loajalitu svých zákazníků

K poslednímu bodu, zjištění lojality zákazníků, představil Radek postup, který může už nyní vyzkoušet každý e-shop a zjistit, jak na tom s věrností svých zákazníku je. Jak na to zjistíte na radekhrachovec.com. Tak směle do toho.

To byla poslední přednáška z konference a nastal úprk směrem k rautu, protože kdo zaváhá… no, však už to znáte. My nemáme rádi jakékoli tlačenice kolem jídla, takže úprk se konal, úplně. Navíc nešlo o poslední část konference, ale ta už se nás netýkala. Vyrazili jsme směrem k domovu. Sluší se poděkovat vám všem, kteří jste dočetli až sem. A u další reportáže z nějaké, doufejme stejně zajímavé konference, zdar nazdar 😊

2020 02 14 reshoper2020 02

Tohle jen začátek vašeho vytváření kompletní strategie. Celou prezentaci si můžete opět stáhnout na SlideShare, získáte návod jak na to. Doporučujeme.

Vzdělávání

Další články z mavebu

ppc restart main 1
Rozhovory

Jaký byl PPC Restart 2021?

Být neustále v obraze je v online marketingu důležité, a tak Veronika vyrazila načerpat nové poznatky k PPC kampaním na letošní PPC Restart, který…
2021 06 15 s klik expert forum 2021 main
Rozhovory

Sklik Expert Fórum 2021

Další ročník Sklik Expert Fóra (Sklik Expert Fórum 2019) za námi a máme pro vás výtah toho nejzajímavějšího ze Seznamu pro letošní rok!…