Jak a kde se na internetu prezentovat?

jak a kde se prezentova main
Obsah
  1. Facebook
  2. Instagram
  3. Youtube

Facebook

Jednoznačně nejznámější, nejvlivnější, nejoblíbenější a nejvíce prosperující sociální sítí u nás je Facebook, založený studentem Harwardu Markem Zuckerbergem v roce 2004. Podle statistik měl v lednu 2011 přes 600 milionů uživatelů, proto pokud podnikáte a potřebujete být vidět, nenajdete lepší místo, než právě zde. Založení stránky je jednoduché, rychlé a zvládne ho naprosto každý, daleko horší je ale tvořit samotný obsah. Právě tam se většina dopouští hned několika zásadních chyb, které se vám pokusím v dalších článcích popsat, protože pokud se prezentujete špatně, je lepší se na sociálních sítích neprezentovat vůbec.

Instagram

Instagram je sociální síť, která se stala oblíbená pro sdílení fotografií. Aplikaci vytvořil Kevin Systrom a Mike Krieger, jejichž Instagram spatřil světlo světa v obchodě App Store, 6. října roku 2010. Ikonou se pro tuto aplikaci staly fotografie čtvercového formátu, avšak v současné době aplikace umožňuje publikování fotografií libovolného poměru stran. I na této sociální síti se prezentuje mnoho společností, které díky nápaditým obrázkům získávají sledující, které se pak mohou snadno proměnit v zákazníky. Pokud chcete budovat povědomí o vašem podnikání či firmě, instagram vřele doporučujeme.

Youtube

Zařazení služby “Youtube” mezi sociální sítě není zcela jednoznačné, avšak i tato služba obsahuje řadu sociálních prvků. Založena byla v roce 2005 trojicí bývalých zaměstnanců společnosti PayPal a prvním publikovaným videem se stal záznam návštěvy zoo, kde Jawed Karim, jeden ze spoluzakladatelů, mluví o tom, že “slon má opravdu, opravdu, opravdu dlouhý chobot“.

Dost ale bylo historie. Služba slouží pro publikaci obsahu (přestože pouze videoobsahu) a pyšní se ohromnou návštěvností. Každý, kdo publikuje obsah má ve službě tzv. svůj kanál, který fanoušci mohou odebírat a tím se jim budou videa kanálu zobrazovat přednostně. Každé video má unikátní url adresu, díky které video můžete sdílet a návštěvníci mohou videa komentovat či hodnotit.

Je mnoho dalších sociálních sítí, které mají mnoho uživatelů, jako například Twitter, ale pokud to s vaší prezentací myslíte opravdu vážně, věřte, že Facebook a Instagram, případně Youtube, vám pro začátek bohatě postačí. Jak sami zjistíte, pečovat o fanoušky není vůbec snadný úkol a jak začnete publikovat méně zajímavý obsah, rychle se to projeví na počtu lidí, kteří vás sledovat přestanou.

Naše mediální agentura maveb. nabízí také konzultace a odbornou pomoc při tvorbě sociálních kanálů. Pokud potřebujete poradit s prezentací na internetu, neváhejte se na nás obrátit.

Přejeme vám hodně štěstí v online světě a pokud se chcete dozvědět, jakým chybám se při správě kanálů vyvarovat, sledujte náš web či facebook 😊

Marketingová příručka

Další články z mavebu