Jednoznačně nejznámější, nejvlivnější, nejoblíbenější a nejvíce prosperující sociální sítí u nás je Facebook, založený studentem Harwardu Markem Zuckerbergem v roce 2004. Podle statistik měl v lednu 2011 přes 600 milionů uživatelů, proto pokud podnikáte a potřebujete být vidět, nenajdete lepší místo, než právě zde. Založení stránky je jednoduché, rychlé a zvládne ho naprosto každý, daleko horší je ale tvořit samotný obsah. Právě tam se většina dopouští hned několika zásadních chyb, které se vám pokusím v dalších článcích popsat, protože pokud se prezentujete špatně, je lepší se na sociálních sítích neprezentovat vůbec.
Jak a kde se na internetu prezentovat?
Instagram je sociální síť, která se stala oblíbená pro sdílení fotografií. Aplikaci vytvořil Kevin Systrom a Mike Krieger, jejichž Instagram spatřil světlo světa v obchodě App Store, 6. října roku 2010. Ikonou se pro tuto aplikaci staly fotografie čtvercového formátu, avšak v současné době aplikace umožňuje publikování fotografií libovolného poměru stran. I na této sociální síti se prezentuje mnoho společností, které díky nápaditým obrázkům získávají sledující, které se pak mohou snadno proměnit v zákazníky. Pokud chcete budovat povědomí o vašem podnikání či firmě, instagram vřele doporučujeme.
Youtube
Zařazení služby “Youtube” mezi sociální sítě není zcela jednoznačné, avšak i tato služba obsahuje řadu sociálních prvků. Založena byla v roce 2005 trojicí bývalých zaměstnanců společnosti PayPal a prvním publikovaným videem se stal záznam návštěvy zoo, kde Jawed Karim, jeden ze spoluzakladatelů, mluví o tom, že “slon má opravdu, opravdu, opravdu dlouhý chobot“.
Dost ale bylo historie. Služba slouží pro publikaci obsahu (přestože pouze videoobsahu) a pyšní se ohromnou návštěvností. Každý, kdo publikuje obsah má ve službě tzv. svůj kanál, který fanoušci mohou odebírat a tím se jim budou videa kanálu zobrazovat přednostně. Každé video má unikátní url adresu, díky které video můžete sdílet a návštěvníci mohou videa komentovat či hodnotit.
Je mnoho dalších sociálních sítí, které mají mnoho uživatelů, jako například Twitter, ale pokud to s vaší prezentací myslíte opravdu vážně, věřte, že Facebook a Instagram, případně Youtube, vám pro začátek bohatě postačí. Jak sami zjistíte, pečovat o fanoušky není vůbec snadný úkol a jak začnete publikovat méně zajímavý obsah, rychle se to projeví na počtu lidí, kteří vás sledovat přestanou.
Naše mediální agentura maveb. nabízí také konzultace a odbornou pomoc při tvorbě sociálních kanálů. Pokud potřebujete poradit s prezentací na internetu, neváhejte se na nás obrátit.
Přejeme vám hodně štěstí v online světě a pokud se chcete dozvědět, jakým chybám se při správě kanálů vyvarovat, sledujte náš web či facebook 😊